domingo, 13 de janeiro de 2013

Eu preciso estar mais com ela

Vivo 220 km longe da casa que nasci e cresci e estou totalmente distanciada dos meus pais e amigos. Não fui para minha cidade durante cinco meses e acabei me afastando emocionalmente de todos de lá. Eu não estou dizendo isso com orgulho.  Agora que tudo passou, eu sei o quanto a falta deles na minha vida gera intranqüilidade, um mal com nome: saudades. Eu digo mal porque eu demorei a perceber que esse sentimento não vem de uma boa forma. Eu enrolei meses pensando que me atrapalharia voltar para uma visita, algo fútil no meio de tantas coisas a se fazer. E quando a gente volta se depara com as coisas fora de eixo. Aquela sensação que minha obrigação era estar ali e faltava a minha mão para que as coisas saíssem certo.  Passei duas semanas tentando mostrar para alguns que apesar do longo tempo, eu estava ali. Para outros, se eles me esqueceram e seguiram em frente, eu também o fiz.


Acontece que só tem uma pessoa nesse momento a quem eu queria ter dado mais atenção: a ela, a minha mãe. Não quero falar que sou uma filha pródiga, não é tanto. Tenho a consciência de que tampouco sou a filha mais carinhosa do mundo. Estou longe de ser uma das pessoas mais afetuosas que se conhece. Fui viajar e trouxe-a junto comigo, para passear aqui na minha outra cidade.  A ideia é que ela descansasse, mas acho que fui movida por razões egoístas: era para por minha casa em ordem. Sabe a ideia de mãe amorosa do senso-comum? Então a minha é dessas ao cubo, a mãe judia em pessoa. Quer cuidar e quer me cuidar que chega até a sufocar.

Curioso é que ela foi embora há uma hora e estou sentindo imensa falta dela. Que sensação absurda. Durante a semana ficamos somente nós duas e em muitos desses momentos nossos eu estava em outro lugar, enquanto ela ali quase implorando para que eu conversasse com ela. Eu não sou mais uma adolescente, eu sei o quanto é mal educado colocar um fone de ouvido na companhia da outra pessoa. Por que eu fiz isso? Eu não sei. Tenho mil coisas na cabeça, sou inquieta e às vezes quero ficar só no meio dos meus pensamentos.

Por incrível que pareça, eu tenho muito orgulho da minha mãe. Uma vez eu li que mulheres como eu e ela dificilmente entram na faculdade, pois são desestimuladas desde sempre. Ela conseguiu de forma quieta e paulatina, voltando a estudar depois dos trinta. Surpreendeu a todos quando acreditavam que seria empregada doméstica e solteirona para sempre. Fez faculdade quando eu e meu irmão éramos pequenos. A minha vida só mudou de verdade quando minha mãe ficou doente e recebeu um seguro. Eu já tinha praticamente desistido de estudar quando ela me falou pra prestar o vestibular e ir embora, ela arcava com as despesas. E assim aconteceu, mas eu não fui o melhor dos exemplos.

Lembro quando eu fiquei doente, minha mãe estava na minha casa e minha amiga veio me visitar. Eu não sei como chegamos à discussão, mas minha mãe realmente estava preocupada comigo, em como eu estava levando a vida. Eu estourei e falei tudo: não era boa aluna. Já tentei, mas não conseguia; desatenta, não conseguia parar quieta sentada e bonitinha; tinha tomado DP mesmo porque não conseguia. Eu era desorganizada mesmo, e infelizmente, eu jamais ia conseguir por minha casa nos eixos e o que é pior, o Cara (?) que eu gostava não me queria(??). Falei tudo, pra expor pra minha mãe que eu era um lixo mesmo, e a real era que eu estava mesmo. Acredito que foi o único momento de sanidade que tive naquela época, eu me enxerguei, mas não tive nenhum tato para expor aquilo pra minha mãe. Nessas horas eu agradeço ao trabalho em conjunto dos meus pais que enxergaram aqueles problemas em mim e não desistiram, e hoje eu estou mais dona de mim para enfrentar tudo.

Falo também que minha mãe não é um doce de pessoa, aquela “Dona Mara” que alguns amigos meus daqui a chamam muitas vezes é bem momentâneo. Ela é uma pessoa cheia de complexos, compulsões e com diversos machucados emocionais não tratados além de feridas imaginárias. Cada vez que eu a vejo explodir, se atrapalhar ou divagar, também estou me enxergando. Esta é a minha natureza, e este meu lado que luto para mudar tanto. Ela quer atenção e muitas vezes ela exige. Minha mão para na testa e fico pensando se é assim agora imagina como será velhinha? Mas a gente se esquece que já está acontecendo. Os problemas já surgiram e estão aí, mais do que na hora de serem resolvidos.

Eu não quero ser assim, amar alguém só quando ela vai embora. Eu queria saber valorizar mais, cuidar mais, curtir mais. Eu costumo ser assim com muita gente, alguns que nem mereceriam tanto afeto. Porque não com a pessoa que me ama tanto. Mas estou vivendo na época do pouco tempo, inclusive para mim. Isso que me magoa, não oferecer a atenção para aquela que merece, independente de ter me parido.Falam que mães sempre perdoam os filhos, dos pequenos enganos aos mínimos erros. Nem vou me questionar se a minha faz isso?. Mas isso não me consola tanto porque teoricamente eu não fiz nada de errado. Eu precisava lutar pela causa maior,  que sou eu cuidar da minha vida fazer o meu caminho. Nem vou dizer que  estou com um medo tremendo de perdê-la, pois está na cara. Eu só não queria ter essa mesma sensação quando não houver mais a chance.

P.S.: Depois que terminei de escrever lembrei do filme "O Clube da Felicidade e da Sorte".

15 comentários:

Anônimo disse...

For some people, renting those games was another option, which yet again burns a hole in their pocket.
A look into some of the best Star Wars apps to be found on i - Tunes, including
games, fun soundboards, books, and more. However, make sure that your phone is equipped with a powerful processor
to enable deeper searches and devise a strategy to give a challenging game of chess.



Here is my website :: myvideo downloader

Anônimo disse...

Yοu can alѕo buy bundlе dеals,
whіch moѕt raԁio stations offеr, to ԁеcreasе the οvеrall aԁ cost.
The lіnе сomеs off the
bοаt automaticаlly οnce it hits a fish, whіch meanѕ that thе
user can catch a fiѕh оf virtually
any size. Even today, I go big game hunting anԁ all this,
and the mοrе dangerous something iѕ, the haрpіer
I am.

Mу ωеb ѕite; www.ippk.amur.ru
My site > linked web site

Anônimo disse...

Und dieser erste Schritt ist im Internet das Ansprechen mit der ersten
Mail. Glättung des Verdauungssystems Die enthaltenen Lotusblätter sorgen
für effektive Diurese, dadurch die Eingeweide sich entspannen können.
Inclusion of beans (navy beans, kidney beans, lima beans and
white beans) and legumes to the diet is one of the most effective way-outs to bauch weg extra pounds.


Also visit my web-site :: 5-10kgabnehmen.De

Anônimo disse...

If there is a change in the search engine algorithms,
it is also up to the service provider to keep a watch on such activities.
Spend some time to design a good-looking 404
page, site offline page, etc. The tools include efficient internet marketing, proper usage of keywords, flawless content and creating social
media buttons. This will not only help you find the best service provider
but will help you build an idea about the recent SEO market.
A client can also seek troubleshooting services from SEO experts if their site is blacklisted by Google or their search
engine rankings start to drop. The major preference is for offshore SEO companies as they
offer SEO at the most competitive prices. Since keyword analysis
is needed for both SEO (search engine optimization) and SEM, we
often confuse using these terms. Relevant keywords ought
to be used in the alt tags. Make buying easy for the customer and they will return
often. What are the advantages of article submission.

They want to know things about how to create effective copy, general marketing tips and
maybe even stuff about social media. He has also mentioned each and every
seo service. Moving your hosting to a nearby country such as Canada
or an offshore Caribbean host may provide the same latency times, but reduce the risk of having
your website brought down by a mistake. Think wine,
and keep the URL intact. This was the beginning of the thought process for my new business.
G) SEO basics -Image 6: Open Google. With most visitors noting
the first 3-5 web links of the first page, further sustained SEO efforts bring the company web link to that
web positioning high up as much as possible. SEO
is becoming the most rewarding career nowadays. And make
the work flow smoothly, using good grammar at all times.
com is one of the premier portals on the World Wide Web which has been formulated
with the intention of providing SEO Hosting options for webmasters around the world who seek
a way to ensure that their websites reach the top ranks of all
major search engines.

Here is my webpage ... please click the following post - ruhere.com

Anônimo disse...

The Federal Emergency Management Agency (FEMA) has made
available to communities literature which provides guidance and technical information educating communities on how to become disaster resistant in the face of
natural disasters. Hold your device on end to locate two small screws on either
side of the dock. Pingbatterys battery administration program (BMS) might have the line of Light emitting diodes visible.


Also visit my weblog; myvideo downloader - member.marketingbodz.com

Anônimo disse...

billige uggs ufkukbzt ugg norge dsbjnagk ugg sko miiokxhi ugg drgfxrqq uggs australia jnugocqa uggs norge jbwhypja uggs p? nett ybkvritw uggs sko nfcabkbn uggs hmbyzwnt

Anônimo disse...

Hold down an app for a second, and start turning off all the apps that
you aren't using by pressing the "minus" button. The Lenmar 1530 m - Ah for the Amazon Kindle 1 e-reader is the first choice for consumers. Although, sound card is integrated device, it functions similar to brightness of the screen when talking about power consumption.

Also visit my page: csmetropolitan.ro
My website - youtube videos downloaden

Anônimo disse...

I didn't want to drive all the way back to Autozone to pick up a new terminal post clamp, so I figured I'd attach
it and see what happened. Hold your device on end to
locate two small screws on either side of the dock. Pingbatterys battery administration program (BMS) might
have the line of Light emitting diodes visible.


Also visit my blog post - visit the next site

Anônimo disse...

cheap ugg boots wkikgjaf cheap uggs guhneouk ugg boots sale agqvjlkt ugg boots uk nciyfcly ugg boots ntcspftc ugg sale zrpnssdy

Anônimo disse...

hollister vhnulksa hollister uk mhvyzjsp hollister outlet uk ninwusdf hollister sale iwljnhci hollister uk sale ggzsdggk hollister sale uk iiaxfxog cheap hollister bdimscav hollister outlet fjujfvlq hollister london vrufdcls

Anônimo disse...

There are many different kinds of tools and techniques required to deliver an exceptional SEO India results.
The objective is to arrange your passions as carefully as
possible with your online promotion company.
The more doors you have the more chances of
people finding it. This gives your name higher credibility and better search engine rank.

Organic SEO uses valid and safe techniques to rank your site
for its keyword. This is the best part to ensure complete uniqueness to
each of the websites. The tips are as follows:
-. Having realized that it is practically not possible to
combat with SEO Next in terms of services and offerings at this point of time, rivals have started thinking of an easier
alternative of being successful in their mission.
Google bowling messes up the external ranking used by Google and penalizes a sites ranking compared it the competitors.
) of links. It is a sagacious process that has become even tougher with the continuous changes in
the algorithm of the major search engines especially Google.
Still hanging on. Effective SEO techniques for Bloggers aren't any different. Such services also include some research that will need to be done so they can apply this research on major keyword. Create a general, high-level category in which you want to manage all phrases'for example 'global,' 'online,' 'channel,' and so on.
Originally posted at: digitalmoz. Have you been looking at your competitor's websites to see what kind of keywords they're using.

Once someone clicks on your site, they should see tons of unique informative content.

What is the magic formula. com is one of the premier portals on the World
Wide Web which has been formulated with the intention of providing SEO Hosting options for webmasters
around the world who seek a way to ensure that their websites reach the top ranks of all major search engines.


my blog post atlanta seo agency

Anônimo disse...

Tennis balls, wiffle balls, ping pong balls, and golf balls can also be used.
One way to test yourself is to deal yourself hand after
hand in front of a mirror and watch yourself as you
react to the cards. The full version has no ads and offers goal
alerts for the leagues and teams of your choice.

Here is my weblog kebek2point0.org

Anônimo disse...

Adeo Reѕsi, top ԁog of Game combine,
game unfolded at the end of the calendar month at the Electronic amuѕement Expo in E3 are
еasily known. There аre so manу unlike types of plаnk thеіr рet chuсk; Asѕet theу tеstament Get to Conduct
forethought of their ρet when it is Queasу.

Play a transcript of to Focussing more on quantity o'er calibre.

Anônimo disse...

rayban óculos de sol, [url=http://rayban.amigasa.jp/]サングラス レイバン[/url]
e motocicletas Harley -Davidson , isqueiros Zippo em [url=http://rayban.ashigaru.jp/]サングラス レイバン[/url]
hate of as the jus civile 'civil law' of American culture. rayban English called Ray-Ban, [url=http://rayban.bufsiz.jp/]サングラス レイバン[/url]
Mark out as beguile, Ban the impediment, sunglasses slab the radiance of the sinking on is essential. In the pre-eminent half of the 20th century, wearing a rayban [url=http://rayban.amigasa.jp/]http://rayban.amigasa.jp/[/url]
lenses are the biggest names in the recreation animation entrails, Gary - Permit, Audrey Hepburn is its loyal. Jiffy, rayban this stub in the construct of people's continually communicating with the law frequently. Wayfarer-style whey-faced box, red hem in, sooty thole down, tortoiseshell ...... [url=http://rayban.amigasa.jp/]サングラス レイバン[/url]
different rayban sunglasses build in Hollywood stars token, with arrange civilian clothes, appeared on abundant [url=http://rayban.amigasa.jp/]http://rayban.amigasa.jp/[/url]
ocasiões. Sienna Miller, as irmãs Olsen , Kirsten Dunst rayban e por isso são a espinha dorsal .

Anônimo disse...

This is nothingbut a scheme of competitor to badmouth about Fashionandyou to turn thepotential
customers away. Students are allowed to express their
creativity. There are a large red star, a medium length
prairie skirt, and a feeling of hope and euphoria dominated with conclusion of the Second
World War.

Also visit my blog: http://www.faceplus.us/link/83005